torstai 20. huhtikuuta 2023

Sinä


Sinä tulit ovelleni

ihan tavallisena päivänä.

Sinulla oli pulla kädessä.

Hymyilit ujosti.

Pyysit, keittäisinkö kahvit.

Minä sanoin kyllä

ja päästin sinut sisään.


Sinä istut keittiön pöydän ääressä

ja siemaiset maitokahvia,

jossa on makeutusainetta.

Minulla on pelkkä maitokahvi.

Juttelemme säästä.

Ihmettelen, miksi minä.

Miksi halusit tulla

juuri minun ovelleni?


Sinä palaat

vielä monta kertaa.

Istut aina samalla paikalla

minua vastapäätä.

Sinä aina hymyilet.

Kerrot aina hauskoja juttuja.

Minä nauran

ja katson sinua.


Lopulta totun sinuun.

Keitän kahvin aina kahdelle,

sinulle ja minulle.


Yhtenä päivänä kysyn sinulta:

haittaako sinua,

että olen tällainen?

Sinä vain hymyilet

ja sanot:

"Jaa millainen?"


Silloin tiedän,

että hyväksyt minut

juuri tällaisena kuin olen.


Sinä haluat minut

ja minä haluan sinut.


Kosket minua niin hellästi,

kuin osaat.

Istumme keittiön pöydän ääressä

käsi kädessä.

Kaksi kättä.

Kädet tuntuvat taas sileiltä ja nuorilta,

kun ne silittävät toisiaan,

vaikka aika on muodostanut niihin ryppyjä.


Sitten nostan kätesi.

Pujotan siihen sormuksen.


Minä valitsen sinut.